Jornada "El final de la Primera Guerra Mundial i el Període d'Entreguerres"

Dimecres, 2 de maig de 2018

9.15 hores, Sala de Graus, Campus Catalunya

El centenari de la Primera Guerra Mundial ha passat desapercebut pel gran públic, però és necessari contemplar-lo, perquè fou la primera guerra total de la història. També significà la caiguda de diversos imperis que fins aleshores havien dominat el món com: l'imperi britànic, que inicià la seva definitiva davallada. Així mateix l'imperi germànic també caigué, essent substituït per la República de Weimar, també els otomans acabaren constituint la República de Turquia, baix l'ègida de Kemal Atatürk i l'imperi Austro-hongarès també finí.

Aquest panorama de reestructuració del vell continent i la crisi subsegüent que portà al període d'entreguerres és molt similar a l'època actual, inestabilitat, crisis econòmica i social, populismes, ascens de l'extrema dreta, etc...

El grup de recerca consolidat Geopolítica i Cultura organitza una Jornada de reflexió sobre "El final de la Primera Guerra Mundial i el Període d' Entreguerres", el dimecres 2 de maig a la Sala de Graus del Campus Catalunya. La Jornada que serà inaugurada pel Rector, comptarà amb la intervenció destacada del Dr. Jan Klima, catedràtic de la Universitat Hradec Králové  (Republica Checa) i diplomàtic destinat en diversos països africans.