Conferència: "El cors: un toscà de la mar o una llengua original?" a càrrec de Gerard Joan Barceló

13.00 hores, Aula 310, Campus Catalunya

Durant els segles d'ocupació pisana i després genovesa, sembla que la població corsa no separava la llengua illenca del toscà continental que va quedar oficial a l'època de la independència. Avui, però, molts pocs corsos identificarien la seva llengua pròpia com a una forma d'italià. Per què aquesta evolució de la representació del cors en la societat illenca? Sense oblidar els aspectes estructurals que defineixen la singularitat de la llengua corsa, sense oblidar tampoc la seva situació geogràfica i històrica que la fan particular, dedicarem una atenció especial a algunes explicacions sociolingüístiques que donen al cors la seva originalitat.

A càrrec de Gerard Joan Barceló, antic alumne de l'École normale supérieure de Paris, professor agregat de gramàtica, director de la revista Lingüistica Occitana, redactor i corrector al diari occità Jornalet.

Elements relacionats