Universitat Rovira i Virgili

Strategic Communication in the Risk Society

Presentation

MASTERDEC, Master's degree in Strategic Communication in the Risk Society, is an official university master's degree taught by the Department of Communication Studies at the Rovira i Virgili University of Tarragona. It has the support of the URV-Repsol International Chair for Excellence in Communication and ASTERISC, a consolidated research group in communication.

The destinctive features of this Master's Degree are based on the concepts of strategy, internationalization and the MASTERDEC experience.

It focuses on strategic communication management in organizations, institutions and companies. Its basic objective is to train responsible and competent professionals to carry out academic research and provide them with knowledge of the concepts, skills and values of strategic communication in complex environments. It also trains the students in analysis, assessment, diagnosis, planning and implementation.

For the academic year 2016-17, MASTERDEC has promoted its specializations in Policital, Institutional and Corportate Communication, and Communication of Heritage, Territory and Tourism.

Cátedra URV/Repsol de Excelencia en Comunicación funds the enrolment for the Master's Degree in Strategic Communication in the Risk Society

Career opportunities

The title enables the exercise of professional profiles relacionants with strategic communication in a broad sense:

Master's degree in Strategic Communication in the Risk Society
Duration 60 ECTS credits - 1 year
Track Research and professional
Type Face-to-face
Timetable Classes are held from Monday to Friday from 5 p.m. to 9 p.m.
Language of instruction Spanish (90%); English (10%)
Places available  30
Faculty

Faculty of Arts

Associated doctoral programme Anthropology and Communication
Course dates From 1st October 2016 to 30th May 2017
Master's degree thesis One call: June or September
Academic coordinator Dr. Enric Castelló
Coordinator's  email address enric.castello(ELIMINAR)@urv.cat
Master's degree webpage Master's degree in Strategic Communication in the Risk Society
Social Networks

https://www.facebook.com/comunidadmasterdec/

@MasterdecURV

Administrative contact

Campus Catalunya Secretariat for Academic Management

977 297 000

admissiomatricula.campuscatalunya(ELIMINAR)@urv.cat

Specific grants for this master's degree Tuition grants URV-Repsol Chair

Professors

Regulations governing master's degree thesis

    Quality assurance

Student Profile

The master's degree is designed for students with previous training in the field of Advertising and Public Relationships, Journalist, Social Communication, Social Sciences and Economics, Tourism, Anthropology, Political Sciences, ADE, Social Psychology and similar fields. It is also aimed at students with technical degrees who want to improve their professional profile in the Strategic Communication field.

Programme

ESTRUCTURA

CURS ASSIGNATURES OBLIGATÒRIES ASSIGNATURES OPTATIVES PRÀCTIQUES EXTERNES TREBALL DE FI DE MÀSTER TOTALS

1r

33

12 --- 15

60

TOTALS

33

12

---

15

60

PRIMER CURS: assignatures obligatòries
CODI ASSIGNATURA CRÈDITS
Anuals
12765301 Treball de Fi de Màster (*) 15
Primer quadrimestre
12765101 Comunicació a la Societat del Risc (*) 3
12765102 Mètodes Qualitatius d'Investigació en Comunicació 3
12765103 Mètodes Quantitatius d'Investigació en Comunicació 3
12765104 Anàlisi de Discursos Persuasius 3
12765105 Investigació de Textos Mediàtics 3
12765111 Últimes Tendències en Comunicació Estratègica 3
Segon quadrimestre
12765106 Direcció Estratègica d'Identitat i Comunicació (*) 3
12765107 Campanyes de Comunicació i Avaluació de Resultats 3
12765108 Gestió de la Comunicació en Línia 3
12765109 Comunicació en Situacions de Crisi (*) 3
12765110 Habilitats de Comunicació 3
(*) Aquestes assignatures integren les competències de l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania.
ASSIGNATURES OPTATIVES

En aquest apartat podeu consultar la relació total d'assignatures optatives que s'inclouen al pla d'estudis. Abans de seleccionar les assignatures per a la vostra matrícula, cal que consulteu l'activació anual.

CODI ASSIGNATURES CRÈDITS
12765201 Teories de la Comunicació 3
12765202 Fonaments de Comunicació Estratègica 3
12765203 Comunicació de Risc 3
12765204 Comunicació a les Pimes 3
12765205 Comunicació i Perspectiva de Gènere 3
12765206 Comunicació Estratègica a les Organitzacions Polítiques 3
12765207 Cultures Cinematogràfiques a Internet 3
12765208 Projectes de Recerca i Divulgació de Resultats 3
12765209 Tendències Clau en la Comunicació en Línia 3
12765210 La Construcció de Marca de les Destinacions a Internet 3
12765211 Comunicació Estratègica de les Marques Territori 3
12765212 Comunicació Estratègica i Responsabilitat Social Empresarials 3
12765213 Comunicació i Gestió de la Violència 3
12765214 Comunicació Interna i Comunicació Institucional 3
12765215 Comunicació Corporativa i en les Pimes 3
12765216 Comunicació en les Organitzacions Polítiques 3
12765217 Comunicació Institucional 3
12765218 Anàlisi i Estratègia Comunicativa per a Nous Productes Turístics 3
12765219 Comunicació del Patrimoni 3
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ
CODI ASSIGNATURA CRÈDITS
12765201 Teories de la Comunicació 3
12765202 Fonaments de Comunicació Estratègica 3

Especific requirements

Titulacions d'admissió

Es requerirà que cursin complements formatius tots els estudiants que no provinguin de titulacions de comunicació o no tinguin experiència professional en aquest sector.

Documentació específica obligatòria

A més de la Documentació necessària per fer la preinscripció, aquest màster requereix presentar documentació addicional:

Criteris de selecció

La selecció de les persones preinscrites es farà tenint en compte els criteris següents:


1. Idoneïtat del títol d'accés: fins a un màxim de 4 punts, d'acord amb l'ordre següent:

   a. Titulacions de l'àmbit de la comunicació: fins a un màxim de 4 punts.
   b. Titulacions de l'àmbit de les ciències socials i humanitats (excepte Comunicació): fins a  un màxim de 3 punts.
   c. Altres: 2 punts.

2. Valoració de l'expedient acadèmic de la titulació universitària oficial que dóna accés al màster: fins a un màxim de 2,5 punts.

3. Motivació i preparació específica per cursar el màster: fins a un màxim de 2,5 punts. Per valorar aquest mèrit es requerirà a l'estudiant que presenti el curriculum vitae i/o la realització d'una entrevista personal.

4. Nivell d'anglès superior al B1: fins a un màxim d'1 punt.
La comissió acadèmica podrà establir mecanismes addicionals a la presentació de certificats de coneixement d'idiomes, tals com entrevistes o proves de nivell.
 

Consulteu la Normativa d'accés i admissió