Graus de la Facultat de Lletres, els primers en els seus àmbits segons l'U-Ranking

Dimarts, 6 de juny de 2017

El rànquing valora els graus més ben posicionats i els de Llengua i Literatura Hispàniques, Anglès, Història, Història de l'Art i Antropologia i Evolució Humana de la Facultat de Lletres de la URV es troben en primer lloc.

Estudiants del Grau d'Història de la URV participant en les intervencions arqueològiques al jaciment de L'Assut (Tivenys, Baix Ebre)

Segons els resultats que s'han presentat dijous 1 de juny de 2017, referents a l'edició 2017 de l'U-Ranking, la majoria dels graus oferits pel nostre centre són referents i es destaquen com els millor puntuats dins dels seus àmbits.

Per avaluar l'activitat docent, investigadora i d'innovació i desenvolupament tecnològic de les universitats, l'esmentat rànquing té en consideració quatre àmbits: accés a recursos, producció obtinguda, qualitat i internacionalització de les activitats. Cadascun dels quatre àmbits s'analitza a partir d'una sèrie d'indicadors, entre un i tres, en funció de la disponibilitat i idoneïtat de la informació, segons la dimensió que s'està estudiant.

La pàgina web del rànquing permet comparar 2.312 graus universitaris oficials de 1.007 escoles i facultats que corresponen a 61 universitats públiques i privades del territori espanyol i veure quins estan més ben posicionats.

Les puntuacions obtingudes en cadascuna de les titulacions a partir dels 256 indicadors que s'han utilitzat pel càlcul del rànquing han permès identificar les universitats millor valorades en els diferents graus que s'ofereixen. En la branca d'Arts i Humanitats, la URV és la primera en els graus de Llengua i Literatura Hispàniques, Anglès, Història, Història de l'Art i Antropologia i Evolució Humana. Per una altra banda, dins de la mateixa branca, el grau de Llengua i Literatura Catalanes de la URV ha quedat situat en segona posició d'entre els graus de l'àmbit ofertats en les universitats d'estudi.

Aquests resultats s'han presentat en la cinquena edició d'U-Ranking, que desenvolupa conjuntament la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE).

ENHORABONA, FACULTAT DE LLETRES!